LIppai Roland

Szerző

Sok előnye mellett kevés szó esik arról, hogy home office kellő (egészség)tudatosság híján nem csak a mentális-, hanem a fizikai egészségre is negatív hatással bír.


Előbbi ezerszer kitárgyalt téma a különböző személyiségtípusok és generációs „igények” mentén. Ehhez csak annyit: mivel az introvertáltak is emberek, így az „élő az élőhöz” való kapcsolódási alapszükséglet miatt valószínűleg számukra sem okoz végtelen örömöt és gyönyört a nappaliban való kuksolás a képernyő előtt. A kiégés pedig tényleg civilizációs betegséggé nőtte ki magát.

Arról nem sok szó esik, hogy a tartós home office – ezért is vagyok híve a hibrid megoldásnak – milyen mértékben gyógyítja bele az embereket a székükbe. Nincs szó arról sem, milyen mértékben vette el a sokszor a napi rutin részét képező fizikai aktivitás lehetőségét. Lehetőségeik szerint ezrek választották és választják újra például a bringát, vagy éppen a sétát az autó vagy a tömegközlekedés helyett.

A home office nem tarthat egész nap, pattanj bringára (fotó: Tiffany Nutt/Unsplash)

Az embert nem arra tervezte az evolúció, hogy az ébren töltött idejének jelentős részét szociálisan izoláltan és főleg ülve(!) töltse.

A sport ellensúlyozza a home office negatív hatásait

Napi tíz-tizenöt kilométer kerékpározás mindenkinek az egészségére válik, hiszen nem csak a kalória ég el, hanem a mozgás karban tartja az izmokat, pozitív hatással bír a keringési rendszerre. Emellett az agyi működést serkentve növeli a kreativitást. S egyfajta pufferidőként is működve segít a szerepváltásban, ami a családos embereknél kifejezetten fontos aktus.

Tehát a mindennapos és kényszerű home office a fizikai egészség terén nagyot harapott az emberek életébe, innen (is) érdemes ránézni arra az adatra, ami szerint a magyarok átlagosan öt kilót híztak az elmúlt egy évben. Ez a világranglista negyedik, míg az uniós versenyben az első helyre volt elég.

Ne gratuláljunk magunknak.

Vigyázat: az elhízás, noha sokan szeretnék e témakört is átideologizálni, nem ideológiai, hanem egészségi- és életminőségbéli kérdés.

Tudom, tudom, ezer tippet elolvastam én is a „hogyan dolgozz jól home office-ban”, de valahogy szinte mindegyikből kimaradt az „így őrizd meg az egészséged” bekezdés. Nem attól leszel egészséges és kerülöd el a plusz kilókat s minden más nyavalyát, hogy reggel kiskosztümben vagy öltönyben ülsz a gépe elé „kapcsolódni” a kollégákkal.

Egész nap egy helyben ülni? (fotó: Jason Strull/Unsplash)

Akkor tudod jó bőrben megőrizni magad, ha tudatosan teszel érte minden egyes nap. Ehhez az kell, hogy találj rá egy jó okot, hogy fontos legyél önmagad számára, tudd, hogy mit szeretnél, legyen egy napi- és heti rutinod.

És aztán csak csináld.

Heti két-három óráról van szó, de ha csak óránként felállsz és öt percben átmozgatod a tested, azzal is sokat teszel magadért. Felsorolni is nehéz, az életed mely területein lesz jobb az életed – bizony, még ott is!

Ne feledd: találj rá egy jó okot és csináld 😊

Egy lehetséges jó ok: egészséges maradsz. S minden más, ami ebből következik.

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT

A cikk szerzője

Lippai Roland
Mindig is érdekelt, hogy valójában mi az, ami egy embert előrevisz az élete során, hogy mi az a valami, amitől minden reggel fel akar kelni az ágyból. Ezért szereztem többek között felsőfokú kommunikációs szakképesítést s ezért diplomáztam szociológia szakon, majd a coachingra rátalálva a Media Coaching, a Coachingcentrum és az Innermetrix Hungary erős képzéseit végeztem el. Családos emberként is az egyensúlyra törekszem; aktívan sportolok és egy remek zenekarban gitározom.
További cikkek
A maximalista ember ritkán elégedett az életével

A „maximalista vagyok” egy trendi kijelentés, viszont az általános tapasztalatok és talán a sajátjaid is azt mutatják, hogy egy maximalista ember szinte sosem elégedett az életével. De olyan zsákutca ez,

A szorongás csökkentése – 11 hasznos tipp!

Számos olyan dologgal szembesülünk nap mint nap, ami félelemmel, szorongással tölthet el bennünket, ezért lényeges kérdés, hogy mit teszünk a szorongás csökkentése érdekében. Az egy teljesen normális dolog, ha valaki

A stresszkezelés fontossága és lépései

A stresszkezelés során arra törekszünk, hogy megelőzzük a krónikus stressz kialakulását, vagy megjelenése esetén sikeresen csökkentsük azt a mentális- és fizikai egészségünk érdekében. A stressz szintünk csökkentésével az egyébként is

A stresszcsökkentés 5 legegyszerűbb technikája

A stresszcsökkentés nélkülözhetetlen eleme a megküzdési stratégiánknak különösen egy olyan világban, ahol akár percről-percre gyökeresen megváltozhat az életünk. Ezzel együtt élni nem mindig könnyű, de hatékony stresszkezeléssel elkerülhető vagy mérsékelhető