LIppai Roland

Használj életmód alkalmazást!

Szerző

Az életmódváltás útja mindig rögös, legyen szó egészséges táplálkozásról vagy a sportról, esetleg egy új szokás bevezetéséről. A személyre szabott és reális célok meghatározása mellett minden esetben erős elköteleződésre, kitartásra, önfegyelemre van szükségünk. A céljaink elérésében szerencsére sokféle támogatást vehetünk igénybe a dietetikusoktól kezdve az edzőkön át a pszichológusokkal és a coach-okkal bezárólag. Ám az életünk különböző területeit érintő változásokban nagy segítségünkre lehetnek a különböző életmód alkalmazások is. Ezekből ajánlok a figyelmetekbe néhányat.


YAZIO – út az egészséges táplálkozás útvesztőjében

Az egészséges táplálkozás mibenléte napjaink egyik legégetőbb kérdése, hiszen az egészségtelen táplálkozás és az elhízás és az általa kiváltott számos krónikus betegség világszerte problémát okoz. A magyar jelenleg a világ negyedik legelhízottabb nemzete. Ha szeretnénk tudatosabban és egészségesebben táplálkozni, akkor rengeteg életmód alkalmazás közül a logikusan felépített, könnyen kezelhető remek vizuális élményt adó YAZIO az egyik legjobb választásunk lehet. Az alkalmazásban meghatározhatjuk a fogyással vagy a súlymegtartással kapcsolatos céljainkat, majd az alapadataink megadása után személyre szabott tervet készít és intelligens módon végig vezet bennünket a céljainkhoz vezető úton. Beállíthatunk étkezési preferenciákat és mérhetjük a napi vízfogyasztásunkat is. Ha pedig szeretjük a kihívásokat, akkor a YAZIO ebben is barátunk lehet. Tényleg egy szerethető alkalmazás. Töltsük le innen.

Daily Yoga – kezdőknek és haladóknak

Noha a jóga többféle módon is megközelíthető, én alapvetően egy remek sportnak tartom, amit kifejezetten ajánlok férfiak számára is. A jóga nagyon jól szolgálja a testi és a mentális egészséget, tehát érdemes elkezdeni gyakorolni. Alapvetően élő sportolás híve vagyok, de azt is tudom, hogy főleg családos emberek számára milyen nehéz megszervezni egy edzést (ha több énidőt szeretnél, olvasd el ezt a posztot). E nehézség áthidalásában segít a Daily Yoga app, ami az egyik legmenőbb és legnagyobb ászana adatbázissal rendelkező életmód alkalmazás. Több száz jóga gyakorlat és edzés közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet és ha kezdők vagyunk, akkor találhatunk benne kifejezetten számunkra fejlesztett  oktató anyagokat. A naplózás funkcióval nyomon tudjuk követni a fejlődésünket és egy hatalmas, egymást támogató közösség tagjaivá is válhatunk. Az ingyenes és a PRO verzió Androidon és iOS-en is elérhető. Jó gyakorlást!

Hydro – megvéd a kiszáradástól

Az emberi test nagy mértékben tartalmaz vizet – nők ötven, férfiak hatvan százalékban – ezért kiemelten kell figyelni a megfelelő mennyiségű folyadékbevitelre. Átlagos fizikai aktivitási szint mellett a nők 2, míg a férfiak estében 2,5 liter víz elfogyasztása javasolt. Az újabb ajánlások – főleg a nyári hőség idején – inkább 3 és 4-4,5 literben határozzák meg a hidratáltság fenntartásához szükséges napi mennyiséget. A rendszeres vízivás a megfelelő élettani működés mellett támogatja az immunrendszerünket és pozitívan befolyásolja az agyműködésünket is. Tehát miközben a kiegyensúlyozott folyadékbevitel az egészséges táplálkozás és a rendszeres sport mellett egészséges életmód egyik legfontosabb pillére, gyakran mégis felfeledkezünk róla és nap végén akár az enyhe dehidratáltság tüneteivel is meg kell küzdenünk. A Hydro abban segít bennünket, hogy sikeresen kialakítsunk új és az egészségünket támogató vízivási szokásokat. A Hydro az alapadatok megadása után kiszámítja a szervezetünk vízigényét és az emlékeztetőkkel irányba is állít bennünket, miközben nyomon követhetjük a fogyasztásunkat is. Innen tölthetjük le.

Google Fitness – a mozgás maga az élet

A rendszeres fizikai aktivitás és sport az egészséges életmód alapja, hiszen segít megőrizni vagy visszaszerezni a fizikai és mentális egészségünket (a sport pozitív hatásairól itt olvashatsz). Nem a mindennapi félmaraton a cél, ugyanis napi harminc perc séta vagy tízezer lépés is az egészségmegőrzést támogatja. De közben az is fontos, hogy tudjuk: mikor és mit csinálunk és azt milyen mennyiségben és hatásfokkal végezzük el. Ebben és sok minden másban is van segítségünkre a Google Fitness alkalmazás, ami már önmagában is figyelemmel kíséri és méri valamennyi fizikai aktivitásunkat. Ám mivel az app számos más életmód-, fitness és egészség alkalmazással is összeköthető, lehetőségünk van széles spektrumon ránézni az egészségi állapotunkra. Megadhatjuk az aktuális életmód céljainkat, nyomon tudjuk követni a személyre szabott tervek alapján összerakott teljes folyamatot. Innen tudjuk letölteni.

Sleep Monitor – a minőségi alvás nem lehet luxuscikk

Az alvás az egyik legfontosabb életfunkciónk, fontosságát nem lehet elégszer hangsúlyozni. Viszont ebben a zajos világban a minőségi alvás szinte már luxuscikk, az emberek jelentős része küzd alvásproblémákkal. Ebben a posztban arról írtam, mit tehetünk a jó alvásminőségért, a Sleep Monitor segítségével pedig egy eléggé pontos képet kaphatunk az alvásunk minőségét illetően. Figyeli és rögzíti az alvási ciklusaink időtartamát, amit számszerűsítve és áttekinthető grafikonokon mutat meg. Percre pontosan és százalékos értékkel is megtudhatjuk, hogy menny ideig voltunk ébren, könnyű- és mély álomban, s hogy hogyan alakult a REM fázisunk. Az alkalmazás nagy mértékben személyre szabható a különböző paraméterek és egyéb tényezők megadásával és engedélyezhetjük a környező zajok felvételét is – akár az is kiderülhet, hogy erősen horkolunk. Az app egyetlen zavaró tényezője, hogy az ingyenes verzió agresszív reklámokkal operál. Letölthető Androidra és iOS-re.

Összegezve
Egyik életmód alkalmazás sem tudja pótolni a motivációt és a kitartó munkát, ám óriási segítséget jelenthetnek a céljaink elérése érdekében. Legyen szó fogyásról, sportról vagy egy új szokás kialakításáról.

(Fotó: stevepb/Pixabay)

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT

A cikk szerzője

Lippai Roland
Mindig is érdekelt, hogy valójában mi az, ami egy embert előrevisz az élete során, hogy mi az a valami, amitől minden reggel fel akar kelni az ágyból. Ezért szereztem többek között felsőfokú kommunikációs szakképesítést s ezért diplomáztam szociológia szakon, majd a coachingra rátalálva a Media Coaching, a Coachingcentrum és az Innermetrix Hungary erős képzéseit végeztem el. Családos emberként is az egyensúlyra törekszem; aktívan sportolok és egy remek zenekarban gitározom.
További cikkek
A kiégés egy kis odafigyeléssel megelőzhető

Ha tartósan fáradtnak és kimerültnek érzed magad, ha már utálod a munkád és egyre inkább kerülöd az embereket, könnyen lehet, hogy téged is utolért korunk egyik legveszélyesebb betegsége. A kiégés

A stresszcsökkentés 5 legegyszerűbb technikája

A stresszcsökkentés nélkülözhetetlen eleme a megküzdési stratégiánknak különösen egy olyan világban, ahol akár percről-percre gyökeresen megváltozhat az életünk. Ezzel együtt élni nem mindig könnyű, de hatékony stresszkezeléssel elkerülhető vagy mérsékelhető

Stresszmenedzsment 10 egyszerű lépésben

Ne várd meg, amíg tönkretesz a feszültség, találd meg a számodra legmegfelelőbb stresszmenedzsment módszereket. Innen válogathatsz! A stresszmenedzsment az egyik legfontosabb készségünkké vált, ezt valószínűleg te is érzed a mindennapjaidban.